رئيس سازمان تحقيقات و برنامه ريزي آموزشي ، نزديك شدن به سال تحصيلي را مسئله مهمي خواند و گفت: ما بايد اقدامات لازم را براي شروع كار مدارس انجام دهيم تا شاهد روند مناسب بازگشايي باشيم ، به گونه اي كه مطابق با ويژگي سازماني ما اين كار را با شتاب بخشيدن به مشاركت مجدد …
تمهيدات لازم براي بازگشايي آبرومند مدارس انديشيده شود https://livemag.ir/2021/09/تمهيدات-لازم-براي-بازگشايي-آبرومند-مد/ https://livemag.ir/2021/09/تمهيدات-لازم-براي-بازگشايي-آبرومند-مد/#respond مجله زنده خبري Sat, 04 Sep 2021 11:14:13 0000 اجتماعي https://livemag.ir/2021/09/تمهيدات-لازم-براي-بازگشايي-آبرومند-مد/ رئيس سازمان تحقيقات و برنامه ريزي آموزشي ، نزديك شدن به سال تحصيلي را مسئله مهمي خواند و گفت: ما بايد اقدامات لازم را براي شروع كار مدارس انجام دهيم تا شاهد روند مناسب بازگشايي باشيم ، به گونه اي كه مطابق با ويژگي سازماني ما اين كار را با شتاب بخشيدن به مشاركت مجدد …
رئيس سازمان تحقيقات و برنامه ريزي آموزشي ، نزديك شدن به سال تحصيلي را مسئله مهمي خواند و گفت: ما بايد اقدامات لازم را براي شروع كار مدارس انجام دهيم تا شاهد روند مناسب بازگشايي باشيم ، به گونه اي كه مطابق با ويژگي سازماني ما اين كار را با شتاب بخشيدن به مشاركت مجدد در روند مطلوب انجام مي دهيم.
به گزارش مجله زنده خبري ، حسن ملكي در جلسه شوراي هماهنگي و در جريان اقدامات دگرگوني براي بررسي روند كدهاي واكنش سريع گفت: يكي از كارهايي كه همكاران انجام مي دهند بحث كدهاي واكنش سريع است كه طبق گزارشات و تلاش هاي افراد متمايز همكاران ، خوب پيش مي رود “زماني كه انتظار داشتيم كار را به اتمام برسانيم به پايان رسيده است و امروز دريافت گزارشات كامل ضروري است.
وي افزود: بحث در مورد دوره هاي آموزش از راه دور كه به عنوان برنامه درسي فشرده ذكر كرديم ، گام ديگري است كه در حال انجام است و بايد براي تهيه آن تلاش كنيم. بخش ديگري كه ما روي آن كار مي كنيم و الزاماً در آغاز سال تحصيلي نيست ، اما تكليف نهايي بايد مشخص شود ، تكميل كتاب هاي درسي است كه قبلاً در اين زمينه مورد بحث و بحث قرار گرفته ايم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، تدوين و اجراي كار در اين سازمان را ضروري براي پرداختن به نكات مختلف دانست و در اين زمينه گفت: آنچه توسط سازمان به صورت مكتوب و نانوشته منتشر مي شود بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشد بنابراين ما نياز داريم بدانيد ويژگيهاي رسمي و محتوايي محصولات ما در اين زمينه چيست؟ بديهي است كه محصولات ما ويترين كارهاي ما هستند و از آنها براي ارزيابي اقدامات سازمان استفاده مي شود. در واقع ، زبان همه قسمت ها بايد كار كند ، بنابراين سازمان ما بايد قابليت هاي خود را با عمل نشان دهد.
ملكي افزود: از اين نظر محصولات سازمان پژوهش بايد متناسب با جامعه و جامعه اي كه در آن زندگي مي كنيم باشد و اين نسبت را مي توان از سه جهت در نظر گرفت. نياز دارد.” موضوع بعدي “همسويي با مسائل اجتماعي و توجه به حساسيت اجتماعي” است. بديهي است كه نيازها و حساسيت هاي افراد متفاوت است ، به اين معنا كه ممكن است جامعه اي داراي حساسيتي باشد كه ديگر جوامع ديگر ندارند ، بنابراين محصولات ما بايد با ديدگاه ها و حساسيت هاي جامعه ما مطابقت داشته باشد.
وي بر لزوم توجه به زمان در روند كار تاكيد كرد و ادامه داد: بديهي است كه همه چيز خوب و ضروري بايد در جاي خود ارائه شود ، در حالي كه بايد توجه داشته باشيم كه نيازها و علايق دانش آموزان را برآورده مي كند. ما مانند يك سرآشپز هستيم كه بايد غذاي مناسب را براي دانش آموزان آماده كند تا بتوانند از اين آموزه ها به درستي استفاده كنند. نسبت كشفيات علمي در اين زمينه بايد جدي گرفته شود ، زيرا علم حركت مي كند ، بنابراين ما نبايد عقب بمانيم. در واقع ما با شبهات و فرضيه ها كاري نداريم و نكته اصلي علم است. هر آنچه عقل امضا مي كند در حوزه شرع است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي گفت: “تناسب سياست هاي مشترك حاكم بر جامعه” نكته ديگري است كه بايد به آن توجه كنيم. “رعايت محدوديت ها” نيز بايد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، يكي از محدوديت هاي ما زماني است كه بايد جدي بگيريم. همچنين ، محتواي ما بايد با قوانين و اصول يادگيري همراه باشد ، زيرا يكي از اصول مهم در تدريس بحث تدريجي است. همانطور كه مي دانيد ، روش يادگيري همه جانبه براي يادگيري وجود ندارد ، بنابراين بايد مباحث را گام به گام و به آرامي مطالعه كنيد. آخرين نكته مهم اين است كه اگر پيام زيبا نباشد ، هيچ خريداري وجود نخواهد داشت ، بنابراين ارائه موضوعات خشن و زشت او را با شكست مواجه مي كند. اصولاً هنر در جامعه بشري ايجاد شده است زيرا مردم از زيبايي لذت مي برند ، البته اين زيبايي شناسي توسط دين ما هدايت مي شود و به هيچ سمتي نمي رود.
در ادامه اين جلسه ، ملكي خواستار توجه به روش مصوب در قسمت ويرايش به زبان فارسي شد و گفت: لازم است هنگام تدوين كليه متون به اين قسمت توجه ويژه شود و اين قسمت بايد در دستور كار قرار گيرد. همه بخشها ، بنابراين لازم است همه از اين پس مطابق با اين سياست كار كنند.
علي محبي ، معاون سازمان نيز در اين قسمت گفت: در بخش رمزنگاري تخمين زده شده بود كه تا 25 شهريور تا 25 درصد كتابها آماده مي شود. اين مسير تا حد زيادي تكميل شده است ، اما به دليل حساسيت بالا در اين بخش. توسعه برنامه درسي Covid 19 ، كه به گروه ها اختصاص داده شد ، كمي كند بود ، اگرچه ما نگراني جدي در اين زمينه نداريم و محتواي كلي براي يك بخش برنامه ريزي شده تهيه شده است.
معصومه نجفي پازوكي ، رئيس دفتر نگارش نظري عمومي و ثانويه ، گزارشي در اين بخش ارائه كرد و گفت: “ما چندين منبع از دفتر فناوري دريافت كرده ايم كه به ما در ارائه محتواي اين بخش كمك كرده اند.” ما در حال حاضر در مرحله ويرايش هستيم و سپس مرحله بارگذاري در راه است.
وي افزود: در زمينه زبان هاي خارجي دبيرستان اول و دوم هر شش كتاب صددرصد آماده دانلود است. در زمينه كار و فناوري ، دبيرستان هاي اول و دوم آماده هستند. حدود 43 كتاب به صورت سي دي تحويل شده و آماده است. تنها نگراني ما كتابهايي است كه بيش از يك محتوا را رمزگذاري مي كنند ، اما امروز متوجه شديم كه اين مشكل حل شده و صفحه اي در اين راستا طراحي شده است.
محبي ادامه داد: با توجه به حساسيت در اين قسمت ، ما يك كميته نظارت نهايي را نيز در نظر گرفتيم ، اما در نهايت قسمت مهمي از كار طبق برنامه انجام شد ، اما تدوين و بارگيري يك پيك بسيار مشكل است. “ما جلوتر هستيم و اكنون در اين مرحله هستيم.
سيد سعيد بديعي ، مديركل نهاد رياست جمهوري نيز خواستار تعيين وظايف جغرافياي استان شد و گفت: بحث جغرافياي استانها بايد به همان استان واگذار مي شد ، بنابراين پيروي از اين بخش بايد در اولويت قرار گيرد.
محمد ابراهيم محمدي ، مديركل دفتر انتشارات و فناوري هاي آموزشي ، در ادامه اين نشست گفت: «طي دو هفته گذشته ، حجم كار افزايش يافته و تعدادي از كارگران مشغول به كار هستند و ما در نهايت تلاش مي كنيم تا سه شنبه كار را تحويل دهيم. 2000 دقيقه ويرايش انجام شد.
وي افزود: از سال 1937 ، ما بيش از 6000 محتوا را به جشنواره تحويل داديم و تا پايان هفته ، همه آثار براي اقتباس تحويل داده مي شود.
در ادامه جلسه ، افشار بهمني ، مديركل خدمات فني حرفه اي ، از فضاي همدلي در سازمان ابراز رضايت كرد و گفت: مرحله اول چندان ملموس نيست و ما نياز به ارائه ماژول هاي ديگر داريم.
در اين بخش ، مالكي گفت: در واقعيت افزوده ، مسائلي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد ، از جمله توجه به ارزش فرهنگي ، علمي و فني ، بنابراين تأكيد بر اين بخشها ضروري است.
با توجه به روابط عمومي و روابط بين الملل سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزش و پرورش گفت: بايد به اين فكر كنيم كه چگونه مي توانيم مهارت را از طريق كدها به دانش آموز آموزش دهيم؟
انتهاي پيام