عواملي كه رفتار مشتري را تحت تأثير قرار مي دهند
رفتار مشتري به انتخاب ، خريد و مصرف كالاها و خدمات براي جلب رضايت اشاره دارد. فرآيندهاي مختلف آن در رفتار مشتري دخيل است. در ابتدا ، وقتي مصرف كنندگان سعي كردند بفهمند چه چيزي مي خواهند بخورند ، تنها انتخاب آنها محصولي بود كه نويد استفاده بيشتر را بدهد. پس از انتخاب كالاها ، …
عواملي كه رفتار مشتري را تحت تأثير قرار مي دهند https://hillbilly.ir/عواملي-كه-رفتار-مشتري-را-تحت-تأثير-قرار/ https://hillbilly.ir/عواملي-كه-رفتار-مشتري-را-تحت-تأثير-قرار/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Wed, 21 Jul 2021 00:46:44 0000 طراحي و سئو وب سايت marketing social pdf https://hillbilly.ir/عواملي-كه-رفتار-مشتري-را-تحت-تأثير-قرار/
عواملي كه رفتار مشتري را تحت تأثير قرار مي دهند
رفتار مشتري به انتخاب ، خريد و مصرف كالاها و خدمات براي جلب رضايت اشاره دارد. فرآيندهاي مختلف آن در رفتار مشتري دخيل است. در ابتدا ، وقتي مصرف كنندگان سعي كردند بفهمند چه چيزي مي خواهند بخورند ، تنها انتخاب آنها محصولي بود كه نويد استفاده بيشتر را بدهد. پس از انتخاب كالاها ، …
رفتار مشتري به انتخاب ، خريد و مصرف كالاها و خدمات براي جلب رضايت اشاره دارد. فرآيندهاي مختلف آن در رفتار مشتري دخيل است. در ابتدا ، وقتي مصرف كنندگان سعي كردند بفهمند چه چيزي مي خواهند بخورند ، تنها انتخاب آنها محصولي بود كه نويد استفاده بيشتر را بدهد. پس از انتخاب كالاها ، توانايي مشتري در پرداخت را ارزيابي كنيد. سرانجام ، مصرف كننده قيمت كالاي غالب را تجزيه و تحليل مي كند و تصميم مي گيرد كدام ماده غذايي است. در عين حال ، عوامل زيادي بر خريد مصرف كننده تأثير مي گذارند ، از جمله خريدهاي اجتماعي ، فرهنگي ، شخصي و رواني. موارد زير توضيح اين دلايل است. 1 جنبه هاي فرهنگي رفتار مصرف كننده تأثير عمده اي بر جنبه هاي فرهنگي مانند: فرهنگ مصرف كننده ، فرهنگ و مقوله هاي اجتماعي دارد. تأثير فرهنگ بر رفتار خريد در كشورها متفاوت است ، بنابراين خرده فروشان بايد در تحليل فرهنگ يك گروه ، منطقه يا كشور بسيار مراقب باشند. فروشندگان مي توانند از اين گروه ها براي تقسيم بازار به مناطق كوچكتر استفاده كنند. به عنوان مثال ، خرده فروشان مي توانند محصولات متناسب با نيازهاي گروه هاي خاص جغرافيايي را طراحي كنند. • طبقه اجتماعي هر جامعه طبقه اجتماعي خاص خود را دارد كه به دليل نحوه خريد افراد در يك گروه اجتماعي براي فروشنده مهم است. به اين ترتيب مي توان فعاليت هاي تجاري را با مقوله هاي مختلف اجتماعي تطبيق داد. در اينجا بايد توجه داشته باشيم كه طبقه اجتماعي فقط به درآمد مربوط نمي شود بلكه عوامل بسياري ديگري از جمله: ثروت ، تحصيلات ، اشتغال و غيره دارد. جنبه هاي اجتماعي جنبه اجتماعي نيز بر رفتار خريد مشتريان تأثير مي گذارد. مهمترين عوامل اجتماعي عبارتند از: گروه ، خانواده ، نقش و موقعيت • خلاصه شخصيتي كه توانايي ايجاد نگرش يا رفتار را دارد. تأثير گروه بسته به محصول و مارك متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر محصولي مانند لباس ، كفش ، اتومبيل و … پيدا شود ، تأثير گروه كاركنان مثبت خواهد بود. گروه هاي گفتگو همچنين شامل رهبران انديشه (افرادي كه به دليل مهارت ، دانش يا ساير ويژگي هاي خود بر ديگران تأثير مي گذارند) هستند. • رفتار خريدار تأثير بسزايي در يكي از اعضاي خانواده دارد. بنابراين ، فروشندگان سعي مي كنند نقش و تأثير همسران و فرزندان را پيدا كنند. اگر تصميم يك خرده فروش براي خريد يك محصول خاص بر يك خرده فروش تأثير بگذارد ، خرده فروش سعي مي كند با تبليغات زنان را هدف قرار دهد. در اينجا بايد توجه داشته باشيم كه نقش رفتار با تغيير در سبك زندگي مصرف كننده تغيير مي كند. • مسئوليت ها و سمت ها به گروه ، باشگاه ، خانواده ، سازمان و غيره بستگي دارد. هر فرد در جامعه جايگاه و جايگاه خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، زنان در سازمان ها به عنوان مدير مالي كار مي كنند. او اكنون دو نقش دارد: يكي خزانه دار و ديگري مادر. بنابراين تصميم او براي خريد بر شغل و موقعيت او تأثير مي گذارد.3- عوامل خاص عوامل خاصي نيز ممكن است بر رفتار مشتري تاثير بگذارد. برخي از عوامل مهمي كه بر رفتار خريد تأثير مي گذارد عبارتند از: سبك زندگي ، اقتصاد ، شغل ، سن ، شخصيت و شخصيت. • ادراك و چرخه زندگي بر رفتار خريد مشتري تأثير مي گذارد. البته مشتريان با گذشت زمان كالاها و خدمات خود را تغيير مي دهند. زندگي خانوادگي از سطوح مختلفي مانند بزرگسالان جوان مجرد ، زوج هاي متاهل ، زوج هاي مجرد و … برخوردار است. كه به فروشنده كمك مي كند محصول مناسب را براي هر مرحله طراحي كند. • اشغال تأثير قابل توجهي در رفتار خريد آنها دارد. به عنوان مثال ، مدير بازاريابي يك سازمان سعي در خريد لباس تجاري دارد ، در حالي كه رده هاي پايين در خريد لباس سخت كار مي كنند • اقتصاد تغيير مشتري تأثير عمده اي در رفتار خريد آنها دارد. اگر مشتري درآمد و پس انداز زيادي داشته باشد ، محصولات گران تري را خريداري مي كند. از طرف ديگر ، افراد با درآمد و پس انداز پايين محصولات گران قيمت خريداري مي كنند • سبك زندگي مصرف كننده دليل ديگري براي رفتن به خريد مصرف كننده است. سبك زندگي شيوه زندگي افراد در يك جامعه است و چيزهاي اطراف آنها جايگزين مي شوند. اين منافع ، نظرات ، اقدامات و غيره مشتري و شكل ظاهري و روابط خارجي موجود در جهان را تعريف مي كند. • نگرش افراد از فردي به فرد ديگر ، گاهي در يك مكان و در مكان ديگر متفاوت است. بنابراين ، مي تواند تأثير قابل توجهي در رفتار خريد مصرف كنندگان داشته باشد. در واقع ، اينها افراد نيستند ، بلكه تركيبي از رفتارهاي مردانه در موقعيت هاي مختلف هستند. اين ويژگي هاي خاص خود را دارد از جمله: كنترل ، پويايي ، اعتماد به نفس و غيره … كه ممكن است براي تعيين نگرش مشتري نسبت به يك محصول يا خدمات خاص مورد نياز باشد. 4. درك روانشناختي چهار جنبه عمده روانشناختي وجود دارد. مشتري ها اينها عبارتند از: احساسات ، انگيزه ها ، يادگيري ، باورها و هويت. هر فرد نيازهاي مختلفي مانند نيازهاي جسمي ، نيازهاي بيولوژيكي ، نيازهاي اجتماعي و غيره دارد. ماهيت نياز اين است كه بعضي از آنها فوري است در حالي كه بعضي ديگر جذاب ترند. بنابراين ، نياز زماني فعالتر مي شود كه فرد را مجبور به جلب رضايت خود كند. • ديدگاه جديدي در مورد انتخاب ، سازماندهي و تفسير نحوه به دست آوردن يك تجربه معنادار در جهان ، آن چشم انداز ناميده مي شود. سه سطح مختلف هوشياري وجود دارد ، احتباس انتخابي و احتباس انتخابي. در صورت انتخاب مركز ، خرده فروش سعي در جلب توجه مشتري دارد. با اين حال ، هنگامي كه دستكاري در انتخابات وجود دارد ، مصرف كننده سعي مي كند اطلاعات را به گونه اي تفسير كند كه از آنچه مصرف كننده از قبل معتقد است پشتيباني كند. به همين ترتيب ، اگر ملكي انتخاب شود ، فروشنده سعي مي كند اطلاعاتي را كه از عقايد وي پشتيباني مي كند ، برگرداند. • مشتري ها اعتقادات و نگرش هاي شديدي دارند و به محصولات مختلف اعتقاد زيادي دارند. از آنجا كه چنين باورها و نگرشي هويت را شكل مي دهد و بر رفتار مشتري تأثير مي گذارد ، بازاريابان به آن علاقه مند هستند. خرده فروشان مي توانند باورها و نگرش هاي مشتريان را از طريق كمپين هاي ويژه در مورد آن تغيير دهند.. https://hillbilly.ir/عواملي-كه-رفتار-مشتري-را-تحت-تأثير-قرار/feed/ 0