پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

عمل جراحي ليزيك چشم بعد از رينوپلاستي شكستگي بيني

جديدترين اخبار طراحي سايت و سئو را در اين خبرنامه مشاهده نماييد

عمل جراحي ليزيك چشم بعد از رينوپلاستي شكستگي بيني

۷ بازديد

ليزيك چشم نوعي جراحي ليزر است كه مي تواند طيف وسيعي از آستيگماتيسم ، نزديك بيني يا نزديك بيني را اصلاح كند. در اين عمل بينايي فرد پس از عمل به وضوح و كاملاً برمي گردد و ناراحتي بعد از عمل به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. در اين عمليات ، حدود 160 ميكرون …

عمل جراحي ليزيك چشم بعد از رينوپلاستي شكستگي بيني https://livemag.ir/2021/07/عمل-جراحي-ليزيك-چشم-بعد-از-رينوپلاستي-ش/ https://livemag.ir/2021/07/عمل-جراحي-ليزيك-چشم-بعد-از-رينوپلاستي-ش/#respond مجله زنده خبري Tue, 13 Jul 2021 18:24:47 0000 سلامت و تندرستي https://livemag.ir/2021/07/عمل-جراحي-ليزيك-چشم-بعد-از-رينوپلاستي-ش/ ليزيك چشم نوعي جراحي ليزر است كه مي تواند طيف وسيعي از آستيگماتيسم ، نزديك بيني يا نزديك بيني را اصلاح كند. در اين عمل بينايي فرد پس از عمل به وضوح و كاملاً برمي گردد و ناراحتي بعد از عمل به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. در اين عمليات ، حدود 160 ميكرون …

ليزيك چشم نوعي جراحي ليزر است كه مي تواند طيف وسيعي از آستيگماتيسم ، نزديك بيني يا نزديك بيني را اصلاح كند. در اين عمل بينايي فرد پس از عمل به وضوح و كاملاً برمي گردد و ناراحتي بعد از عمل به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد.

در اين عمليات ، حدود 160 ميكرون از سطح فاصله دارد قرنيه توسط ليزر اكسايمر كنترل شده توسط رايانه برداشته و پردازش مي شود قرنيه با توجه به تعداد عينك ساخته شده است.

بسياري از افراد با عينك به مرور زمان از استفاده از عينك خسته شده اند و يا از ابتدا علاقه اي به استفاده از عينك ندارند. اين روش بهترين راه حل براي از بين بردن عينك از چشم آنها است و آنها مي توانند با اين كار براي هميشه از عينك استفاده كنند.

چرا عمل جراحي ليزيك چشم انجام مي شود؟

در حقيقت ، نور بايد به خوبي بر روي شبكيه شما متمركز شود تا بتوانيد همه چيز را به خوبي ببينيد ، اما وقتي اين اتفاق نمي افتد و نور به خوبي بر روي شبكيه چشم شما متمركز نشده است ، بينايي شما تار مي شود و اين يك نقص در علم پزشكي است. شكست ناميده مي شود.

جراحي ليزيك چشم

انواع اصلي عيوب انكساري عبارتند از:

1- نزديك بيني: اين گروه از افراد مي توانند اجسام نزديك را به خوبي ببينند ، اما در ديدن اشيا and و اشيا in از راه دور و ديدن ابهام تاريك مشكل دارند.

دوربين 2-دوربين: اين گروه از افراد اشيا nearby اطراف را تار مي بينند ، اما مشكلي براي ديدن اشيا at در فواصل طولاني و ديدن خوب آنها ندارند.

3- آستيگماتيسم: در اين گروه از افراد همه اشيا and و اشكال تاري ديده مي شود.

چه كسي نمي تواند عمل ليزيك چشم انجام دهد؟

1- اين عمل براي افراد زير 18 سال مناسب نيست و اين افراد نبايد جراحي ليزيك كنند.

2- اين عمل براي افرادي كه شيرده يا باردار هستند مناسب نيست.

3- افرادي كه از داروهاي خاصي استفاده مي كنند كانديداي مناسبي براي اين عمل نيستند.

4- افرادي كه دارند قرنيه آنها نازك يا ناهموار هستند و امكان انجام آن وجود ندارد.

5- افرادي كه بيماري هاي چشمي مانند گلوكوم يا چشم هاي بسيار خشك دارند براي اين عمل مناسب نيستند.

6- افرادي كه بيماري هايي مانند آرتريت روماتوئيد ، لوپوس يا ديابت دارند كانديد مناسبي براي اين عمل نيستند.

جراحي ليزيك چشم چه فوايدي دارد؟

1- قدمت اين عمل بيش از 25 سال است و اكثر پزشكان اين عمل را به بيماران خود توصيه مي كنند.

2- اين عمل درد بسيار كمي دارد و اگر درد داشته باشيد بعد از 24 ساعت از بين مي رود.

3. در اين عمليات هيچ بخيه يا باند وجود ندارد.

4- مناسب افرادي كه علاقه به عينك ندارند و خسته اند.

5- اگر بينايي فرد با افزايش سن تغيير كند ، پزشك مي تواند به راحتي آن را اصلاح و درمان كند.

جراحي چشم ليزيك عوارض جانبي چه هستند؟

اين عمل مانند ساير عمل ها داراي عوارض و خطرات است اما عوارض اين عمل بسيار كم است و آسيب زيادي نمي رساند.

تحريك و خشكي چشم ، حساسيت به نور طبيعي ، تاري ديد ، كاهش قدرت بينايي ، ديدن هاله هاي اطراف تصاوير ، نوسانات بينايي ، مشكلات رانندگي در شب ، لكه هاي كوچك چشم ، خراشيدن چشم و موارد ديگر. اصلي ترين ها هستند عوارض اين جراحي اين است كه همه اينها علائم طبيعي هستند و پس از سه تا شش ماه از بين مي روند و ديگر نيازي به نگراني نيست. اما اگر بعد از شش ماه هنوز اين علائم را داريد ، بهتر است با متخصص خود تماس بگيريد تا مطمئن شويد و مشكل خود را با او در ميان بگذاريد تا وي بتواند مشكل شما را حل كند و به شما كمك كند.

جراحي ليزيك چشم چه مدت است؟

مدت زمان جراحي چشم بسيار كوتاه است ، بين ده تا بيست دقيقه و بعد از اين مدت عمل شما تمام مي شود.

فراموش نكنيد كه شخصي را با خود بياوريد تا بعد از عمل به شما كمك كند و به شما كمك كند تا به مقصد برسيد.

بعد از جراحي ليزيك چشم چه اتفاقي مي افتد؟

بعد از انجام ليزيك ، ممكن است چشم هاي شما خشك و تحريك شوند ، همچنين ممكن است چشم هاي شما ملتهب يا آلوده شوند ، بنابراين پزشك قطره هاي مختلف چشم را براي شما تجويز مي كند تا دچار چنين مشكلي نشويد. استفاده به موقع از اين قطره ها بسيار مهم است و بايد در زمان مناسب استفاده شود.

هنگام استفاده از اين قطره ها ، ممكن است فرد احساس سوزش يا تاري ديد كند كه اين يك علامت طبيعي است ، اما اگر اين مسئله آزار دهنده است ، بايد به پزشك مراجعه كند و از او كمك بگيرد. به خاطر داشته باشيد كه بدون مشورت با پزشك نبايد كاري انجام دهيد.

چشمان شما ظرف چند روز بهبود مي يابد و ديد شما بسيار خوب و واضح است.

بعد از انجام ليزيك به مدت يك هفته به دستشويي نرويد و صورت خود را بشوييد ، زيرا يك لنز جراحي در چشم شما قرار مي گيرد و با شستن صورت آسيب مي بيند.

به مدت دو هفته از شنا و راه رفتن در آب گرم خودداري كنيد ، زيرا ممكن است چشم شما آسيب ديده باشد.

حدود يك هفته پس از عمل چشم خود را در معرض نور قرار ندهيد ، زيرا باعث تحريك و آسيب چشم شما مي شود.

شكستگي بيني

دلايل شكستگي بيني:

شايعترين آسيب استخواني كه در صورت رخ مي دهد شكستگي بيني است. آسيب به بيني دشوار است ، اما تحقيقات نشان مي دهد كه شايع ترين نوع شكستگي كه در صورت ظاهر مي شود مربوط به بيني است و نيمي از شكستگي هاي صورت را تشكيل مي دهد. شكستگي بيني به دليل ضربه و ضربه به بيني است. در صورت شكستگي ، بايد شكستگي بيني درمان شود. بسته به نوع آسيب ، ممكن است بيني براي درمان به جراحي نياز داشته باشد يا نداشته باشد. نمي توان بلافاصله بعد از آسيب جراحي را انجام داد ، زيرا به دليل تورم و التهاب بيني ، شكل واقعي آن كاملاً قابل مشاهده نيست ، بنابراين ابتدا بايد درمان اوليه بيني را انجام دهيد ، مانند خونريزي را متوقف كنيد و حداقل بعد از سه بار مون با شكستگي بيني براي جراحي به دكتر مي رود.

درمان شكستگي بيني

علائم شكستگي بيني:

براي اينكه بدانيد بعد از آسيب ديدگي بيني شما شكسته است ، بايد علائم زير را بدانيد تا بتوانيد شكستگي بيني را تشخيص دهيد.

  • اگر بيني شكسته شود ، بر غضروف تأثير مي گذارد.
  • خونريزي از بيني و ايجاد لخته در تيغه بيني ؛
  • مشكلات تنفسي و درد بيني ؛
  • رينيت در خارج و داخل بيني ؛
  • كبودي در اطراف چشم ؛

اگر اين علائم را مشاهده كرديد ، بايد به پزشك مراجعه كرده و به دنبال درمان شكستگي بيني باشيد.

درمان شكستگي بيني

وقت آن است كه براي شكستگي بيني به پزشك مراجعه كنيد:

اولين اولويت براي شكستگي بيني مراجعه به پزشك است. اگر خونريزي از يك سوراخ بيني يا هر دو سوراخ بيني مشاهده شود و بعد از بيش از چند دقيقه هنوز مشاهده شود ، اگر پوست بيني پاره شده باشد ، سردرد شديد ، حالت تهوع ، درد و تورم بيني پس از سه روز از تصادف بهبود مي يابد. تغييرات بيني و تنفس دشوار است ، نشان مي دهد كه آسيب ديدگي شديد است و نياز به مراقبت پزشكي دارد. اگر شك داريد كه بيني شما شكسته است يا نه ، براي معاينه به يك متخصص گوش ، حلق و بيني مراجعه كنيد.

سه تا پنج روز پس از شكستگي بيني ، وقتي تورم بيني فروكش كرد ، بايد به يك متخصص گوش ، حلق و بيني مراجعه كنيد. مراقبت هاي اوليه براي شكستگي بيني نبايد بيش از پنج روز طول بكشد. اگر دير مراجعه كنيد و به پزشك مراجعه كنيد و اين تأخير بيش از 7 تا 10 روز طول بكشد ، منجر به شكل گيري فرم بيني در همان حالت شكستگي مي شود.

درمان شكستگي بيني

تشخيص شكستگي بيني:

گفتيم كه اولين قدم در شكستگي بيني ، درمان شكستگي بيني است. هنگام مراجعه به پزشك ، وي موارد زير را براي تشخيص انجام مي دهد:

  • پزشك داخل و خارج بيني را با دستگاه خاصي معاينه مي كند. اين نوع معاينه احتمالاً كمي دردناك است.
  • در شرايط خاص ، مي توان از بيني نيز عكس گرفت.
  • اگر شكستگي بيني شديد باشد ، سي تي اسكن صورت مورد نياز است.

ممكن است چندين ماه قبل از جراحي طول بكشد جراحي زيبايي بيني براي بازيابي شكل آن بايد استراحت كنيد. اگر بيني آسيب ديده را درمان نكنيد ، ممكن است بيني شما زشت و نامفهوم به نظر برسد و در تنفس مشكل داشته باشيد.

براي دريافت مشاوره رايگان از يكي از بهترين جراحان بيني در تهران مراجعه كنيد كلينيك زيبايي چهره نقاش به https://clinicchehrenegar.ir مراجعه كنيد.

https://livemag.ir/2021/07/عمل-جراحي-ليزيك-چشم-بعد-از-رينوپلاستي-ش/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.