شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نمي‌توان با جو ۷۰۰۰ توماني به دنبال گوشت ۴۰هزار توماني بود

جديدترين اخبار طراحي سايت و سئو را در اين خبرنامه مشاهده نماييد

نمي‌توان با جو ۷۰۰۰ توماني به دنبال گوشت ۴۰هزار توماني بود

۷ بازديد

مدير اتحاديه مركزي امور دام سبك گفت: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوسفند زنده بين 130 تا 140 هزار تن است و از بين 60 ميليون گوسفند كشور مي توان بين 25 تا 30 درصد آن را به بازار. ” به گزارش مجله زنده خبري ، به نقل از سازمان مركزي تعاون روستايي ، …

نمي‌توان با جو ۷۰۰۰ توماني به دنبال گوشت ۴۰هزار توماني بود https://livemag.ir/2021/04/نمي‌توان-با-جو-۷۰۰۰-توماني-به-دنبال-گو/ https://livemag.ir/2021/04/نمي‌توان-با-جو-۷۰۰۰-توماني-به-دنبال-گو/#respond مجله زنده خبري Sun, 11 Apr 2021 11:52:08 0000 اقتصادي https://livemag.ir/2021/04/نمي‌توان-با-جو-۷۰۰۰-توماني-به-دنبال-گو/ مدير اتحاديه مركزي امور دام سبك گفت: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوسفند زنده بين 130 تا 140 هزار تن است و از بين 60 ميليون گوسفند كشور مي توان بين 25 تا 30 درصد آن را به بازار. ” به گزارش مجله زنده خبري ، به نقل از سازمان مركزي تعاون روستايي ، …

مدير اتحاديه مركزي امور دام سبك گفت: در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوسفند زنده بين 130 تا 140 هزار تن است و از بين 60 ميليون گوسفند كشور مي توان بين 25 تا 30 درصد آن را به بازار. ”

به گزارش مجله زنده خبري ، به نقل از سازمان مركزي تعاون روستايي ، افشين صدر دادرس گفت: اگر 130 هزار تن قوچ را در هر كيلوگرم در نظر بگيريم ، 4680 ميليارد تن گردش مالي در اين بخش وجود دارد كه رقم زيادي است. طبق آمار در پاييز سال 1399 حدود 60 ميليون راس دام در كشور داشتيم و آذربايجان غربي و شرقي و خراسان شمالي و رضوي بيشترين توليد حيوانات سبك را داشتند.

توليد 888 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته

وي گفت: “توليد ، تأمين و خودكفايي در توليد گوشت به عوامل زيادي بستگي دارد و به دلايلي خانوارها در ايران گوشت گاو بيشتر از گوشت گوسفند مصرف مي كنند و در صورت تشكيل زنجيره هاي توليد گوشت گوسفند و توليد آن مي توان به اين امر كمك كرد خودكفايي گوشت.

صدر دادرس افزود: پيش از اين وزير جهاد كشاورزي جهاد كشاورزي اعلام كرده بود در سال گذشته 888 هزار تن گوشت در اين كشور توليد شده است كه اگر مصرف سرانه 12 كيلوگرم در سال را در نظر بگيريم ، به حدود يك ميليون و 100 هزار مورد نياز داريم. تن گوشت ، اما سال گذشته ، طبق مركز آمار ، مصرف سرانه گوشت قرمز به حدود شش كيلوگرم در سال رسيد و اگر همان شش كيلوگرم را در نظر بگيريم ، اكنون در توليد اين محصول خودكفا هستيم .

وي درباره تصميم كاهش هزينه هاي توليد گفت: نمي توان به دنبال 40 هزار تن در هر كيلوگرم گوشت با 7000 تن در هر كيلوگرم جو بود. در حال حاضر قيمت هر كيلوگرم گوسفند زنده بين 130 تا 140 هزار تن است و از 60 ميليون گوسفند موجود در كشور ، حدود 25 تا 30 درصد آنها مي تواند در بازار عرضه شود.

اقتصاد گاو سبك را از يك محصول خارج كنيد

وي با اشاره به سهل انگاري در توليد پشم و لزوم استخراج دام سبك از يك محصول ادامه داد: فقط گوشت تحت فشار توليد مي شود.

نقش 75٪ خوراك در هزينه هاي دام

وي همچنين به عوامل تأثيرگذار در قيمت حيوانات سبك اشاره كرد و گفت: حدود 75 درصد قيمت دامداري خوراك دام است و بايد ببينيم سياست دولت براي تأمين خوراك در سال جديد چگونه خواهد بود. اگرچه 70٪ خوراك دام به ايران تحويل مي شود ، قيمت خوراك تحت تأثير قيمت هاي جهاني است. بنابراين ، سياست هاي واردات ، سياست هاي توسعه علوفه و برنامه ريزي توزيع دام بسيار مهم است ، زيرا برخي از سياست ها قيمت مواد اوليه را به طور مصنوعي افزايش داده اند. اگر هزينه مواد ورودي كم باشد ، مطمئناً روي هزينه تأثير مي گذارد.

قاضي در پايان گفت: “مسئله مهم بعدي مكانيسم توزيع گوشت است.” سازوكار فعلي به گونه اي است كه از ابتداي خريد دام توسط دامدار تا پايان مسير رسيدن به مصرف كننده ، چندين بار به بازرگانان منتقل مي شود و آنچه براي مرغ اتفاق افتاد براي گوشت قرمز اتفاق مي افتد. . اين سازوكار بايد اصلاح شود و زنجيره اي از توليد تا توزيع تشكيل شود. سازمان هاي نظارت دولتي همچنين بايد راه حل ها ، امكانات و ظرفيت را براي هر دو بخش توليد و توزيع بررسي و ارائه دهند.

انتهاي پيام

https://livemag.ir/2021/04/نمي‌توان-با-جو-۷۰۰۰-توماني-به-دنبال-گو/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.